NÄIN OSTAT KSF MEDIAN ONLINE MAINOSINVENTAARIA OHJELMALLISESTI

Ohjelmallinen ostaminen tarkoittaa mainosnäyttöjen ostamista valituista medioista reaaliaikaisesti siihen suunniteltujen järjestelmien avulla. Suurimpana ostajaryhmänä Suomessa ovat mediatoimistot. KSF Median online inventaari on ostettavissa joustavasti ja monipuolisesti Adformin ja Widespacen ostotyökaluista. Voit lukea lisää ohjelmallisesta ostamisesta myös IAB:n ohjelmallisen ostamisen oppaasta.

TUOTTEET

A. AVOIN (OPEN MARKETPLACE)

 Voit ostaa KSF Median eri sivustojen mainostilaa avoimen huutokaupan kautta. Ostettavissa olevan inventaarin löydät Adformin myyntijärjestelmästä ja mobiliilimainosformaattien inventaarin lisäksi Widespacen myyntijärjestelmästä. Avoimessa huutokaupassa on tarjolla KSF Median mainostilaa hbl.fi, vastranyland.fi ja ostnyland.fi sivustoilta, ja voit halutessasi kohdentaa mainontaa sivustokohtaisesti.

Huomioithan, että KSF Median kohderyhmädata ei ole vielä saatavilla AdFormin eikä Widespacen ostotyökaluissa. Voit lukea lisää ohjelmallisesta ostamisesta myös IAB:n ohjelmallisen ostamisen oppaasta.

B. SULJETTU (PRIVATE MARKETPLACE)

Suljetussa huutokaupassa ostajan valittavana ovat kaikki standardimainosformaatit sekä sivustot, joissa mainostaja haluaa näkyä. Valituille mainosformaateille ja sivustoille/osioille tehdään Private dealit, joiden avulla ostaja pääsee ostamaan mainostilaa helposti oman ostojärjestelmän kautta. Private dealit tehdään yhdessä ohjelmallisen ostamisen tiimin kanssa, jotta haluttu inventaari saadaan helposti saataville ostajan järjestelmään.

Käytössämme olevaan julkaisujärjestelmään on valmiiksi integroitu laaja määrä käytössä olevista ostojärjestelmistä, esimerkiksi DoubleClick Bid Manager, Index Exchange ja Criteo.

Private dealin avaamiseen tarvitaan ostajalta alla olevat tiedot. Näitä tietoja vastaan ostaja saa Deal ID:n eli tunnuksen, jonka avulla inventaari aukeaa ostettavaksi. Deal ID:tä voi olla useampi eri mainosformaateille ja sivustoille/osioille.

ostojärjestelmä (DSP)

ostaja (Seat ID)

mainostaja

sivustot/osiot, joissa halutaan näkyä

halutut mainosformaatit

Private dealeissa ovat käytettävissä seuraavat
mainosformaatit ja KSF Median sivustot:

I. MAINOSFORMAATIT
Paraati 980 x 400
Panoraama 980 x 120
Pidennetty suurtaulu 160 x 600
Jättiboksi 468 x 400
Boksi 300 x 250
Mobiili 300 x 300
Outstream

II. SIVUSTOT:
hbl.fi
vastranyland.fi
ostnyland.fi
Muut formaatit ovat
tarvittaessa myös mahdollisia.

C. Automated Guaranteed

AdFormin Automated Guaranteed on uusi markkinapaikka, joka tulee parantamaan mediaoston tehokkuutta ja avoimuutta tarjoamalla kaikille yhteisen mediatilan varaus -ja ostotyökalun. Sen avulla mainostajat ja toimistot voivat löytää, neuvotella ja ostaa suurimpien suomalaisten julkaisijoiden online-mainosinventaaria nopeasti yhteisen käyttöliittymän kautta. Automated Guaranteed lanseerattiin lokakuussa 2016, jonka jälkeen KSF Median online-inventaari on varattavissa ja ostettavissa myös tämän myyntijärjestelmän kautta.